Först och störst!

Jag ääääääär sååååååå bäst!!!! Fick första och största fisken igår medan Ärki fick en liten på typ två cntemeter ;)

Men Prebo är ju så sjuk duktig ibland att han alltid lyckas med fastna med sitt drag så ställde upp för laget och gick ut ena gånge och lossade det åt honom och jag vatt blööööt typiskt nog ^^

Sen innan igår kväll och jobb så traskade jag Thessi vår vanliga runda framåt och tillbaka till Udden som ligger på ca 8km känner oss väldigt duktiga ;)

Jordgubbar i mängder

Vi hade fått in en massa jordgubbar av Willy här om dagen på jobbet och det slutade med att jag fick ta och ränsa alla och sedan vatt en liten jordgubbas paj på det :) MUMS !!!

Och kvällen slutade med att jag och Thessi satt hemma hos mig och spelade lite Skip.Bo med en kopp te. Dock vann hon båda rundorna ;(

Sen när vi hade spelat klart så ramlade killarna in med värsta massmordet!!! :o

Jofjället

Igår så tog vi oss en tur upp på Jofjället för lite fiske. Dagen började med spö i backen, men det klande upp tills det var dags att dra iväg.

Vi mötte upp Haspen på vägen så det vatt jag, Prebo och Callis som tog oss en tur upp. Jag måste ge mig själv beröm att jag klarde mig upp. När vi kom fram så var det värt att dö för. Var ju på väg att dö där ett tag (a)

Pojkarna fick två fiskar var. Medanjag fick gå lottlös denna gången, emn lika glad vatt för det.

Sen när efter vi hade tagit oss en kaffe så kilade vi till ett litet käl och när vi står och kastar så kommer värsta åsk o vädret. Och som det började regna!!! Så när det klanade upp så gick vi vidare och sen traskade vi tillbaka till bilarna genom blöta och vackra.

Framme och dags att sätta ihop våra spön :)
Och jag var död ;)

Vår fina läger plats :)

Callis, Haspen och Preben

På väg ner för som tog oss hela 45min

Midsommarafton

Fiske lycka :)

Jag var med pojkarna och fiska i torsdag i Björkbacken. Vi skulle ut med båten och jag fick en fisk på bästa sätt.

Pojkarna satt och snackade om att man får ingen fisk när man har sjögräs på sitt drag. Fem minuter senare hade jag fått sjögräs på mitt drag och jag orkade seriöst inte ta bort det. Så kaste ut tre fyra meter från båten och när jag börja veva in så hugger det till i spöt och jag får fisk!!! :D

Gud vad pojkarna ha retas sig på det (a)

Min fiiiiiisk!!!! :D

Maxi-Yatzy

Revanch från igår och man kan ju lungt säga att det fick både jag och Gustav idag. Lilla Prebo synd om honom ;)

Första rundan slog Gustav Maxi-Yatzy och andra omgången så klrade jag av precis allt utan att stryka något och jag fick mitt Maxi-Ytazy!!!!!!! :D :D :D

Gustav kommer förbi oss och vi sätter oss ute på balkongen och spelar. En mycket bra start varje morgon!! .;)

8km prommis

Igår efter jobbet så mötte jag upp efterlängtade Thessi och vi bestämde oss för att ta oss en lång promenad. Så vi traskade på till Udden och där stötte vi på värsta fiske gänget Hampus, Linus, Micke mfl ;)

Vi kollade upp läget och smed lite planer för Tärnamarknade och vi bestämde oss för att skaffa en gymmibåt tills vi kom på att det kanske inte var så jätte smart tros allt. Vi kan ju köra på en sten och all luft pyyyyser ur. Eller Thessi får den smarta iden att röka i båten på fyllan och tappar ciggen och det går hål och all luft pyyyyyser ut... hum nää Thessi vi måste planera vidare på dett ;)

Men fick en del härliga bilder från igår :)

Broccoli och ädelost paj :)

Finns även nu mera på menyn!

Laxfjället

Igår så fick jag något flipp och traskade upp för halva Laxfjället och det var riktikgt skönt efteråt :) Ska ta och traska upp för hela snart när jag har med ork (a)

We own it

Stiftelsen - En annan värld

Hembakt på fjällis!

Hej alla glada där ute ! :)

Sege jag, jag vet, men nu så är jag här och skriver. Der gick super första dagen igår på jobbet. Bakade en massa till fjällbyn och vi hade lite gäster trosts allt. Det är ju bara början på säsongen. Just det vi har en ny Bistro meny en ny och fräsch. En sommar meny mer och nu känns den helt okej.

I alla fall efter mina tio timmar igår så landade jag och Prebo i soffan för att kolla på Prison Break. Vi är inne på sista säsongen wihooo :)

Idag har jag bara legat ute i solen, tagit en kaffe på jobbet och gick en vända på Konsum. Sen har jag varit farten igen. Diskat, tvätttat och städat ibland är Prebo lite väl bortskämnd (a)

Prison Break

Vi har fastnat helt och hållet. Vår ledig tid går åt att kolla på Prison Break, eller ja inte hela tiden. Varje kväll kollar vi och något på dagen. Det kan vara därför jag inte skrev om grillningen igår (a)

Jag såg matchen

Så lite kan göra mycket

Jag fick hoppa in och jobba en vända igår. Hjälpa Gurris en vända är aldrig fel, men saken var den att det var planerat inviga grillen igår med grabbarna, men det fick dom sköta själva.

Sen runt kvart i sju när det var sten dött på jobb så ringer Ärki och talar om att maten snart är klar och att jag ska komma hem. Så jag kilar och då har Prebo och Ärki fixat värsta grillbuffen. Att få komma hem till det var ju inte helt fel om man säger så.

Så vatt en mysig grillmiddag som var super god plus dom hade grillat halloumi ost som jag bara älskar!!

Grillmästarna Prebo och Ärki!!

Gurris BMW

Igår så bad Gurris mig att dra och handla cigg åt honom medan han jobbade, så jag fick låna hans "coola" bil.

Blickarna jag möttes av var ju att dö för, seriöst. Folk är små byar alltså ;)

Varför Norrland?

Jag får ofta frågan till varför jag väljer att åka upp till norr för att jobba. Folk tycker jag är knäpp. Dom anser att det finns ju inget att gör här uppe, men saken är den att det finns mer att göra här än i söder. Fantasin kära vänner :)

Största anledningen till varför jag söker mig uppåt är just för den vackra naturen, fjällen och den där lugna miljön, stillheten som får en att känna sig lugn

Och att jag kom tillbaka till Tärnaby är för jag kan helt enkelt inte slita mig och den största anledningen är till alla underbara människor som får mig att vilja stanna. Dom som får mig att känna mig som hemma. Sen har vi jobbet där jag verkligen trivs.

Det här med att det inte finns något att göra är ju bullshit. Fantasin är det bara det handlar om. Varför inte ta och packa ihop sitt spö för att dra ut och fiska en kväll i midnattssolen, ta sig en spelkväll med vännerna allt från fotboll, brändboll, sällskapspel till att spela kubb. Ta och packa en picknickorg och hitta en mysig plats eller ta dig en bok och dröm dig bort.

Jag köper att folk tycker att jag är en aning knäpp som väljer att åka upp till ingermansland, men för mig är detta livet och jag älskar det. Bo storstad med stress är inget lockande för mig längre.

Inte helt fel ;)

Vatt minusgrader inatt!! Seriöst det är Juni!! Fast när jag vaknade så satte jag mit ute på balkongen i den stekande solen och efter ett tag så vaknade Preben och då gjorde han mig sällis sen kom även Gustav förbi och då vatt det kaffedrickande.

Känner hur vuxna vi har blivit. Bjuder på kaffe och kaka både igår och idag (a) vad händer med oss ?! ;)

Men erkänn detta är ju inte helt fel?!

Fiske kväll med kaffe!

Det vatt ännu en mysig fiskekväll idag med grabbarna + Amanda :) Vi avslutade med en kopp kaffe på det.

Ny grill!

Idag så drog jag och Prebo till Hemavan och stor handla på ica sen köpte vi oss en grill :)
Vatt lite "resvdelar" kvar efter Prebo hade sagt ihop den, killar säger jag bara ;)

Säsongens första fiske!

Japp ni läste rätt och jag har inte fiskat sen typ 10år tillbak!! Det är ju bara stört. För att vara säsongens första fiske så gick det väl si så där. Massa trassel, men något napp fick jag väl. Prebolino och Ärki fick varsin lite fisk. Jag är väl mest glad att få komma ut i den fina naturen ;)

Sen på vägen hem hade vi fin allsång till dansbands musik :)

Som det ska va :)

Sitter här hemma med min sambo Prebolinooo och allt är som det ska va efter fem veckor.

Korv, data, spel, döda dom, TACK, snack, ännu mer data, glass. Det är skönt att få vara hemma igen! :)

Dumma Danmark ;) muu

Resa till Tärna!

God morgon alla där ute. Nu är jag inte Ryd längre utan nu befinner jag i TÄRNABY!!!!! Så nu blir det att börja jobba igen, fiska, grilla, mysa, spela och allt vad vi nu ska göra här :)

Min illa underbara Otto tog oss upp hela vägen och jag är otrolig stolt över honom (a)

Jag gick upp fyra igår på morgonen för att hämta upp festival pojkarna Erik, Albin och Herman. Vi mellanlandade hemma hos mig för lite mat i magen och sedan kom vi iväg vid sju.

Första stoppet var ca tio mil utan för Södertälje. Så när vi kom till Södertälje så dumpade vi av Albin och Hreman och då fick Erik köra och hur jag nu kunde tillåta han köra genom Stockholm när han ALDRIG har kört storstadstrafik eller kört en bil på en storväg eller i huvudtaget där det är mycket trafik?! Men det gick och han fixade det. Stolta Estelle här. Känner mig som han stora syster ibland ;)

I alla fall sen bytte vi igen strax innan Sundsvall och den biten mellan Sundsvall och Hoting var då värst. Kändes som vi inte kom någonstans och sjuk trötta var vi och nää ussa på den biten. Sen efter det tog Erik över och körde sista biten hem till Tärna! :)

Så nu är jag hemma igen! :)

mysigt värre :)

Mys hos bästis ikväll :) hörs imorgon :)

My med apan! ;)

Mysigt (a)

Har precis kommit in efter en mysig promenad och nu dricker jag ett glas vin :)

Tänkte kolla lite film och vänta in NeaDea tills hon slutar, då ska vi snacka satan (a)

Dom softar på livet ;)

Norrläningarna softar verkligen på livet när man dyker upp hos dom på Sweden Rock ;) Eller har dom börjat lite hårt, vem vet ;)

Han som var vaken och på g var ju såklart lilla Erik ;)

Norrlänningar i söder ! :)

Hej Estelle du har inte lust att ses idag i Sölvesborg? :) (snälla snälla säg ja, vi behöver någon som kör oss)

Så gick min tanke igår och idag när Erik ringde mig ;) Fast jag tog och brummade ner och mötte upp efterlängtade Erik och hans vän Herman som även var hur trevlig som helst. Tror trots allt att jag har varit saknad ;)

Efter bränt ca två timmar i Sölvesborg i butiker, mat och sjuk myckt skratt plus en massa snack så körde jag dom till Sweden Rock till deras camping där vi spelade lite vollyboll och den där bollen ville aldrig dit vi vill! Vindens fel ;)

Sen var det dags för mig att brumma hem innan Per-Aron kom med all öl!!!

Välkommen till söder pojkar!! :)

Kebab var det ja! :)

Nu taggar vi festivaaaaaal!!!!! :D

Och den där vinflaskan ska bara gå och få upp med en mäjsel!!

Medan Herman får upp flaskan så tränar Erik på Mojjes låtar ^^

Sen dog Erik lite innan vi spelade vollyboll! :)
Tagga var det ;)

Kom hem för ett tag sen och nu ska jag dricka ett glas vin! :)

Jag är inte frisk (a)

Sockerkick, full med energi och allmänt helt galna är vad jag och Carro är!

Jag drog till Tomelilla i fredags direkt efter Mys student och lördagen slutade bara med en massa galenskap med Carro i lekpark sen på Tingvalla med Amanda och resten ...

Bilder får tala för sig själv tycker jag (a)

Man kan ha det mysigt :)

Man kan ha det hur mysigt som helst i Göteborg med Dusak, syster och Charlotte :)

Det vatt god hamburgare och en cider ute i kvällsolen kvällen innan min systers student. Sjukt underbart var det! :)

Just det har färgat håret också :)

FÖR MY HAR TAGIT STUDENTEN!!!

Götet och Liseberg!

Nu är jag hemma och har tillgång till en dator så nu kan jag ta och göra en update om vad som har hänt :)

Drog ju till götet och då hamnade jag och syster här: