Nära döden upplevelse!!

Nu har det hänt tusen saker och jag tänker bara dra det sjukaste jag har varit med om på länge och jag fattar inte ens hur jag kunde överleva detta hemska som jag fick va med om idag! Jag var helst enkelt nära på att tuppa av ren panik!!!

Okej så illa kanske det inte va, men ni kanske själva har varit med om saker ni har extremt fobi för här i livet? Idag fick jag va med om det. 

Jag är seriöst LIVRÄDD för gäddor, ja ni får skratta åt mig nu, men jag har verkligen värsta fobin för gäddor!

Igår kväll va vi ute med båten och satte nät i sjön vis Linnilus stuga,. Det var jag, Linnilu, Ärki och Linns far Kjell. Det var inte första gången jag var med och satte nät så jag vet mycket väl om man får gäddor i sjön, men i alla fall så satte vi ut lite nät igår och imorse så skulle vi ta upp dom.

Så idag vid nio så traskade vi ner till sjön och satte oss i båten och i första nätet fick vi ingen gädda, men dock fick vi en i andra nätet, men den lät vi sitta kvar tillsammans med dom andra firrarna och näten var då inte på min sida i båten. 


Nu var det dags för nästa och i detta nät satt det en liten större gädda och denna LOSSAR Ärki på!!! Inte för jag vet varför!??! I alla fall så la han den lös på MIN sida i båten (jag skakar bara jag tänker på detta!) och denna gädda började ju leva om som bara den och jag ordagrant fick PANIK när gäddan kom emot mig så jag sprkade bort den och den kom lika fort tillbaka och jag sprkade bort den än en gång och denna gången kände jag hur svårt jag fick att andas och tårnrna var på väg! Alltså jag fick panik!! MenLinn var snäll och höll fast den där äckel gäddan vis sina fötter, men vad hjälpte det mig när jag redan satt där med värsta paniken??!! 

Efter vi hade tagit upp alla nät och kom in till land så flög jag ut ur båten och glöm nu inte att jag satt och skaka i båten och jag försökte verkligen vara lugn så gått det gick, men i alla fall så fort jag kom ut ur båten började jag skaka ännu mer, gunde verkligen inte andas och tårarna bara sprutade. Linn, Erik och Kjell förstod nu att jag verkligen har fobi för gäddor, men dom kunde dock inte låta bli att skratta åt mig och det kunde jag heller göra! 

Så tänk er nu att där står jag i värsta paniken och samtidigt så skrattar jag åt mig själv för denna fobi och tänk så roligt det måste ut med en som har panik och som står och skrattar åt detta. 

Jag bjuder alltså på detta för dom andra och jag fick oss ett gott skratt ! :) 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0