Moose is in the way, will not be home!



Kolla på denna bilden, ser ni hur stora dessa djur är och hur dom bara stirarrar på en! Har ni någonsin varit med om detta jag skall berätta för er nu?!! Va??!!! 

Haft en lång dag på jobbet, varit och hämtat gäster och lämnat av dom på Lodgen och det är dags för mig att traska hem trodde jag. 

Kommer halv vägs hem och ser något som inte direkt stämmer under gatulampan. Det ser lite väl mörkt ut och ju mer jag tittar så ser jag att det är en älg!!!! Jag stannar upp av ren panik och ringer mamma!!! Hallå mamma!? Vad kan hon göra hemma i Småland? Trög, ja, jag vet att jag är det ibland. När jag pratar med mamma så ser jag två till stora äckel älgar och jag inser att JAG KOMMER INTE HEM!!!! Om jag då inte vill stå där och vänta ut dom.

Jag får upp en ide och ringer Jennie. Bra tanke där Estelle! Tack jag vet :) Medan Jennie då ska förklara för mig hur jag nu ska ta mig hem genom att gå runt hela alltod som hade tagit mig en timme typ! :o så ställer sig alla älgar och stirrar på mig!!! Tror ni inte då att mitt hjärta börjar slå ännu mer? Ohh jooo!! 

Men i alla fall. Jennie talar då om att man kan gå genom skogen istället. Ovanför allt istället. Mycket bättre plan där tyckte jag eftersom den vägen är ungefär lika lång som det vanliga hållet. 

Så jag traskar tillbaka till Lodgen och hämtar en pannlampa, ringer mamma och börjar traska. Under dessa tio minuter så höll mitt hjärta hoppa ur led flera gånger. Jag hade ju inte direkt någon lust att stöta på dom detta håller direkt. 

När jag kommer ner till huset så ser jag att dom har gått i stort sätt precis överallt precis utanför huset och litet till!!!! JAG DÖÖÖÖÖÖR!!!!

Fast nu sitter jag hel på min stol och ska nu kolla film och lugna ner mig,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0