En liten resa


Från att bott vid punkt 1 så fick jag jobb på Ishotellet som
ligger i Jukkasjärvi. Punkt 2
Sen efter ha varit på Ishotellet i fyra månade så fick jag jobb på
Kebnekaise Fjällstation. Punkt 3.
Så då blev det att flytta dit.

Denna vinter kommer alltid för bli ett minne för livet. 

Men hur tog jag mig till Kebne? 
Jo det ska jag berätta för här och nu.


Från Jukkasjärvi punkt 1 till Nikkaluokta punkt 3 så fick jag åka bil och det det 
var söta Marina som körde mig. 
Punkt 2 är Kiurna som vi körde igenom.
Mellan punkt 3 och Kebnekaise Fjällstation punkt 4 fick jag åka skoter upp.
Det går även att ta en helikopter upp. 
Sen en bit ifrån Fjällstationen ligger Kebnekaise topp punkt 5.


En liten närmre titt.
Punkt 1 Nikkaluokta
Punkt 2 Fjällstationen
Punkt 3 Kebnekaise topp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0