Mina ord

Jag ligger nu i min säng och jag pratade innan med en kompis och hela jag fick en känsla inom mig att vilken sekund som helst kan jag börja gårta. 

När en vän till mig betyder mycket för mig och när vännen börjar prata och lätta på sitt hjärta och berättar vad den känner får de mig att bli beröd. Allt inom mig kan känns så lätt och enkelt och jag inser att än en gång är jag inte ensam om att må dåligt och ha det svårt med vissa saker. 

Ställde min vän en fråga och frågan löd såhär: Har det alltid varit såhär för dig?
Svarat som jag fick till svar hade jag anat och hade hoppas på ett annat löd såhär: Det har varit såhär så länge jag kan minnas.
Mitt enkla svar blev: Du är inte ensam, jag har en vecka problemfri och sen är det alltid något som sker.

Sen så kom denna fårgan upp i mitt huvud som en annan vän frågade mig: Hur orkar du?

Jag har insett att man orkar så länge man ger sig fan på att orka. Ochjag vet att att mitt i allt så kommer det lysa en stund på en på ge en energi. Det kommer alltid en vändpunkt för ett tag och man tar tag i problmen och löser dom innan nya kommer. Det är när man ser när något löser sig som får den där energin tillbaka och man känner sig inte svag längre. Man får ett nytt hopp och man orkar med nästa problem. 

Så det jag vill komma fram till är att jag vill tala om till min att du ska aldrig ska sluta kämpa för ditt liv aldrig tappa hoppet om att det inte kommer lösa sig. För så länge man står på sig och kämpar sig framåt i livet med och utan motgångar så gör man det för man slutar aldrig hoppas och inners inne är man nöjd med livet man har. Så stå på dig vännen ! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0