Första dagen på Icehotel

Jag hann inte mer än komma fram med tåget för en allt hände i repid fart.

Visade mig runt och hälsade minst på fem mijoner människor hör ironin i det hela ;) det kändes som det i alla fall. Kommer typ inte ihåg någons namn. 

Fick veta ganska så fort att jag skulle ta och börja jobba redan idag, så var bara att ta och smälta in der och fortsätta att se glad och det ända jag gjorde var att jag gick och väntade efter min säng.

Fast innan jag gick och la mig så hann jag till med att umgås med en hel del människor. Hängde med Frida hem till henne där en massa folk bor, sen gick vi till Icebar, den som ligger inne i det stora frysrummet som dom har uppet under sommaren. Dom har inte byggt klart den andra än. Sen gick vi och drack kaffe i Lungen sen började hon jobba.

Då kilade jag hem till mig och hängde lite med folk som i samma hus som jag sedan så drog på visning för den nya korridoren som blev klar igår. Konstnärena berättade lite om rummen och så... 

Sen vandrade jag hem och typ somna bums.... 

Njut av bilderna! 


Inne i fysrummet. 
Här är all is dom har sparat från året innan.


En skulptur inne på Icebar


Absolut Icebar 
(den inomhus) 


Icebar


Ett bord inne på Icebar


Två is glas


Ena bartendern, en rolig sådan :D


Grymma Friiiiidaaaa! :D




Här håller dom på att bygga upp IceHotel










Bilderna ni har sett nu är från en sviit.
Om jag har förstått detta rätt så heter rumet "Haven" och 
konstnären har fått inspration från filmen Avatar.




Syns inte alls bra, men detta är en rusikana.


Här kommer man åkandes
Detta rummet kallar jag "rusikana rummet" 
Hörde inte ett skit vad konstnären sa.






"Pingvin rummet"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0