Vänskap

Jag har en vän och vi två har gått igenom eld och vatten. Jag lovar er att vi har verkligen gått igenom hemska saker och folk står där än idag och undra hur det kommer sig att vi fortfarande är vänner idag. Allt som har hänt är saker runt oss inte något mellan oss. Vi har lärt oss att hålla ihop fast vi har olika åsikter om det ena och andra så går vi ihop eftersom vi accepterar varandra för dom vi är. Vi blir bara starkare och starkare ihop ju mer tiden går. Vi har kommit fram till att inget kan skilja oss åt eftersom ingen av oss tillåter det. 

Det jag vill komma fram till om man verkligen vill att ens vänskap ska hålla så ska man acceptera varandra för dom vi är. Man ska släppa in den andra in på livet och verkligen lita på personen. Man ska vara ärlig och säga till om det är något som är fel och bra och man ska aldrig sitta och räkna att nej nu tänker jag inte höra av mig för nu har inte den hört av sig. Om du känner för att höra av dig så gör det. Man är trots allt vänner. Man ska känna att man kan höra av sig till sin vän vilken tid på dygnet som helst. Man ska lyssna på varandra både när det är glada och tråkiga nyheter. När båda visar till varandra att man verkligen vill detta så funkar det och inget kan förstöra.

Jag har en vän som känner mig bättre än någon annan hon är min allra bästa vän!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0