Som en film

Nu börjas det igen. Nu ska orken och styrkan från mitt inre fram. En dag kommer detta ta död på mig om det inte blir bättre.

Att ligga där i sängen med alla tankar som snurrar att se i syne och mardrömmar som spökar hos mig om nätten blir i stort en sömnlös natt. Samma saker som spelas om och om i mitt i huvud. Det kommer ännu ta ett bra tag innan jag har bearbetat färdigt klart det som skrämde mig mest av allt. 

Vaknar upp med magknip, rädsla och sorg och hoppas på att det inte ska stämma det man nyss såg så skarpt framför sina ögon. Någonstans vet jag om att det stämmer. Låta det vara eller ta upp det eller helt enkelt bara vänta tills det kommer fram. Jag har redan en sårad själ som sakta läker, men det ta längre tid då jag vet att något är fel och någon/några inte säger som det är.

Allt är som en film som spelas om på nytt med ett slut som aldrig slutar bra.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0