En båt historia

En Rosella historia,

En dag när jag var trött och väntade på Jonte skulle sluta så gick upp i mässen för att ta mig ett glas mjölk. När jag går in till TV:n så hör jag någon som ropar "Ursäkta vad heter du?" jag orkade inte bry mig och gick och satte mig i soffan. Jolle som han heter kommer in och frågar mig vad jag heter och vart jag jobar. Jag svarar att mitt namn är Estelle och att jag håller hus i köket. Då säger Joller att det inte är han som undrar utom Andras som sitter ute vid ett av borden. Göteborgaren som satt vid datorn sa att det var han med röd skjorta och jag borde ut och hälsa. Död som jag var fick ut och sa hej.

Senare på kvällen: Jonte och jag skulle av båten i Mariehamn för att gå en sväng. Vi går ut genom bildäck och vilka står där om inte dom som satt uppe i mässen. Jo Andreas, Jolle och nådra till. Vi går förbi dom då Jolle ropar efter mig och Jonte är min pojkvän eller inte. Mitt svar: Nej vi är bara kompisar. Jolle: Andras det är lugnt dom är inte ihop. Sen så sa Jolle något till oss igen och Jonte ropar: Bara tillåtet att flörta på arbetstid.

Dagen efter: Jag var i kallan och vi ståd där och hängde och av Jonte. (Jonte är i serverningen) och helt plötsligt kommer Andras upp extra tillfixad. Han går fram till diskhon och sen tillbaka. Han stannar då han gick förbi mig och sen vände han sig om mot mig och frågade om Jolle hade kommit förbi och presenterat sig. Mitt svar: Nej det har inte gjort, bara dig. Andras: Okej, han är sådan. Jag: Han tyckte det var roligare att presentera dig. Andras skrattar och går. Jag står där och fattar nada. Vad skulle han in i köket att göra?

Senare i mässen: Jag kommer upp i mässen och stöter på Jolle och några till. Jolle: Kom Andreas in i köket och sa hejdå till dig? Jag: Nej han gick in fram och tillbaka sen stannade han upp och frågade om du hade presenterat dig för mig. Jolle: (skrattar) han skulle ju komma in och säga hejdå till dig innan gick av. Jag: hahahahahaha . .



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0