Smakprov

Föreställningarna

Colosseum var en plats där man hade olika sorters föreställningar. Det började oftast först av djur som gjorde cirkuskonster. Därefter kom gladiatorerna in på arean för att strida för sina liv . . .

Gladiatorn

Det var för underhållningen skull som gladiatorerna kämpa för sina liv mot varandra och vilddjuren så som tigrar mm. De stred inför en stor publik. De tränades och höll inlåsta och de satt inlåsta i skärskilda gladiatorskolor. Gladiatorerna var ofta dödsdömda förbrytare, krigsfångar eller slavar men det var en tredjedel som var fria medborgare som också antog att vara gladiatorer


Ja detta är lite text av det jag har skrivit och det är bara en fjärdedel jag skrivit. :O
Hur fan ska jag kunna hitta fakta till tre fjärdedelar till. Eller rättare sagt två fjärdedelar till.
Har inte skrivit ner allt ännu som jag ska. Får vell komma på något lurigt att göra ;)


Kommentarer
Postat av: Leonora - The Magic Memories

Godmorgon :)

allt väl?

2009-03-27 @ 09:49:41
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0