Det kunde vara sant

Jag kan ju börja med att berätta om min dag igår.
Jo alla vi fem vaknade vid runt tio.
Halv döda var vi alla. Sen så åt de upp min mat.
Senare så åkte alla hem. Det var då jag passade på att ta
en skön lång dusch och duscha ut spriten ur håret som
Jacke kvällen innan hade hält där i.
Kollade en väldigt liten stund på TV sen somnade jag.
Vaknade klockan hav sex.
Vad FAN! tänkte jag. Jacke skulle ringa och väcka mig vid fyra.
Då visade det sig att Jacke hade också somnat så det var jag som
ringde och väckte henne. Het yr vaken var hon som jag själv var. 
Hon skulle ta och cykla hit, fast det ska vi inte tro på att hon gjorde.
Hon åkte med sin mor hem till mig.
Bara så ni alla vet så bor jag på ena sidan stan och hon på andra
och den iten årkar inte hon cykla. Eller jag hade inte gjort det.

Jacke and me kollar på Körslaget och käkar upp popcornen och chokladen.
Mycket gott var det allt vill jag lova.
Ja just det vi hade lite sprit kvar så vi bestämde hos för att dricka upp det.
Vi började shotta upp det. Herre säger jag bara.
Det sista gjorde vi en grogg var.
Ja när jag och Jacke är i farten så kan allt hända vill jag lova.
Tog på oss skorna och gick ut. Pilen visade mot stranden agen.

Vi ska ju inte bara tala om hur det gick när vi gick dit.
Bättre och se på bilderna i min BDB.

På stranden så höll Jacke på att elda upp kiosken vad det nu
skulle vara bra för medans jag tog en massa trista foton xD.

- Varför har jag inget skoho med mig i väskan /Jacke
- För att du sätter på dig byxorna åt fel håll /Jag

Vi kommer hem och är ganska så yra i våra huvuden.
Äter mackor och somnar.

Drömmar är de sanna ?
Det var någon slags tema dag i skolan och det var kör som
stod på schemat.
Folk från andra skolor kom för att vara med i vår UNIKA tema dag.
Jag satte mig på lektaren och väntar på att vi ska börja.
Det är då jag ser dig gå mot mitt håll. Du kollar på mig.
Du och din kompis sätter sig en bit framför mig.
Det är då jag hör mitt namn ropas upp.

Jag skulle ta min kamera för att fota och filma under tiden det var kör.
Efter jag hade kommit en bit så insåg jag att jag hade glömt min kamera,
Vad skulle jag nu göra. Jag hade fått en mycket viktig uppgift och jag har ingen kamera.
Av alla som satt där så visste jag bara en som hade sin kamera. Och det var du.
Du ser att jag spanar in dig när jag går åt ditt håll.
Innan jag hinner gå in på din rad så reser du dig upp och går ut mot mig.
Du sätter ner handen i fickan och tar farm din kamera.
Precis som du kunde läsa mina tankar.
Du säger att jag får låna den. Jag säger tack.

Innan jag hinner vända ryggen till så säger du att
du har saknat mig sjukt mycket.
Jag bara står där med gråten i halsen och säger samma sak.
Det är då du omfamnar mig och börja gråta på min axel.
Jag kunde inte motstå att börja gråta.
Där stod vi och kramdes och grät.

Vi var hela dagen med varandra.
Innan han skulle gå så slutade med att jag fick en puss.
Han gick sin väg där stod jag och pratade med min kompis.
Innan jag hann veta ordet av det så gick jag efter han.
Den här gången ville jag inte mista han.

Det var då jag vaknade.
Nu sitter jag här och skriver medans Jacke ligger i sängen och sover.
Ska ta och lägga upp mina bilder på min bdb från igår nu är det tänkt.

Det jag vill är att bara åka dit och se vad som händer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0