Tänk på vad du gör!

Skitsnack vad är det?
I min värld existerar det inte. För mig är de det värsta som finns. Att snacka skit om någon vad tjänar det till? Vad jag vet så tjänar det inte till något. 

Min tanke är såhär: Vill jag att någon ska snacka skit om mig och sprida ut falska rykten om en och berätta saker som har sagt till förtroende till personen som man inte vill ska komma ut. Nej det vill jag inte så därför är inte skitsnack min grej och håller mig borta från det. 

Nu är det så att det är en del personen i skolan som har valt att snacka skit om mig. Saker som inte stämmer och så vidare. Istället för att ta reda på om saker och ting är sant så snackar dom vidare och de måste tro jag är helt blåst i hela huvudet som inte förstår att de snackar om mig. Jag är varken blind eller döv. 

Man kan bli ovänner och inte längre tycka om varandra, men bara för det har man inte rätten att gå runt och snacka skit om den andra personen. I mina ögon och jag vet också i många andras ögon är det så lågt man kan komma. Det är sjukt fel och det tyder bara på att man vill ha uppmärksamhet, känslan om att man gör rätt, vända folket mot den andra. Personen är helt enkelt rädd att stå där ensam kvar och agerar på ett mycket fult sätt. De som hänger med i detta snack anser jag inte vågar inte ta reda på fakta och faller lätt för grupptrycket. Dom är lika låga som personen som startade det hela. 

Jag är varken dum eller blåst, döv eller blind och framför allt är jag inte korkad! Jag orkar inte lägga energi på en massa skit snack, men nu har det gått för lång och dags att sätta ner foten och säga ifrån. 
Ni kan snacka hur mycket som ni vill, men en sak vet jag om att dom som snackar kommer stå där ensam kvar för så har de hänt med de andra. Så tänk på det.


Jag säger bara, stå på er och våga tro på er själva och följ inte grupptrycket.

Kommentarer
Postat av: carin.wingren

Hejsan!

Oh vad du skriver sant o innerligt,jag håller fullkomligen med dig;man kan undra vad det e för fel på en del människor?Jag har också varit inne i sådant,skitsnack.Jag beslöt mig en dag o ringde upp dom som snackat o ställde dom emot väggen,dom blev mycket ställda kan jag lova dig,men sanningen nådde ikapp o jag kunde förklara sanningen hur det var.Så antingen gör man så,eller nonchar man dom och går vidare.Huvudsaken e ju egentligen att man själv vet vad som e rätt eller fel,och det e jag säker på att d vet.Jag kollade lite på melodifestivalen o helt klart van rätt låt,den e så fin i texten.Idag vet jag ännu inte vad som händer,inget planerat.Skulle behöva ta ett ryck härhemma,med fönster o skåp,men det kan ju va tills närmare påsken,då skall jg ändå byta gardiner.Hoppas att det går fint ombord,det låter ju så,synd det inte blev nån innebandy.Jaja,slutar nu o hoppas dagen blir fin för dig.Och DU,tänk på att du e bättre än dom idioterna som snackar skit.Vad omoget det är.Kramizar

2010-03-14 @ 10:34:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0