det är DU som formar det!

Man väljer sina egna vänner, men man väljer inte deras bakgrund eller deras val i livet. 
 
Jag vet inte hur många gånger i mitt liv jag har fått höra dessa ord "Är det verkligen ett bra sällskap/umgänge?" I början blev jag alltid så irriterad och ville bara be dom som sa så dra åt helevte, men sen har jag insett att det är inte deras val utan mitt val med vem jag umgås med och inte med och tycker folk inte om det så är det bara för dom att kila. Det är mitt liv och mina beslut som jag måste leva med och inte dom. 
 
Jag vet att jag låter en hel del ego nu, men sanningen är den att det är mitt liv och mitt beslut så som jag accpterar deras val och beslut i deras liv. Det är klart att alla val man gör här i livet är inte alltid dom bästa, men är man vänner så finnas man där ändå med en hjälpande hand om det skulle gå fel och även med ens glädje om det går bra. En vän ska finnas till i alla lägen, det är väl det som vänner är till för? 
 
Sen är det ju en del saker som man absolut inte kan accptera men det är ju något mellan varandra och vad jag har lärt mig under mina 23år så är det viktigt att prata med varanda och vara öppen, ärlig och visa varandra respekt. Det är A och O och gör man det så kan man klarar sig igenom lätta så som svåra stunder. Man kämpar tillsamans. En vänskap ska vara lätt, men inte tas för givet. 
 
Det jag skulle komma fram till är att jag har en del vänner som det har gått rent ut sagt åt helvete med och jag vet inte ens om dom kommer kunna hitta tillbaka, men någonstans så har jag en tro på att dom ska fixa det och då kommer jag att finnas där. Det må vara jobbiga stunder, men det är något man lär sig hantera efter vägen. 
 
Jag träffar nytt folk var dag och en del blir jäg bättre vän med och en del inte. Mina nya vänner kanske inte har alltid den bästa bakgrunden, men det är inte den personen jag blir vän med, utan den den är här och nu. Jag vet att när jag ger mig in en sådan vänskap så kommer vissa dagar vara lättare och en del betydligt mycket jobbigare, men det är mitt val om jag orkar, men när man får respons tillbaka med ärlighet, öppenhet, glädje, kärlek och respekt så finns det inget som hindrar mig. 
 
Jag kan fortsätta i alla evighet om det ena och det andra, men skrivande stund så kom jag på en sak: 
 
GÖR DET SOM KÄNNS RÄTT FÖR DIG!! 
Följ ditt hjärta och din magkänsla och älska livet för det är DU som formar det! 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0