Varför Norrland?

Jag får ofta frågan till varför jag väljer att åka upp till norr för att jobba. Folk tycker jag är knäpp. Dom anser att det finns ju inget att gör här uppe, men saken är den att det finns mer att göra här än i söder. Fantasin kära vänner :) 

Största anledningen till varför jag söker mig uppåt är just för den vackra naturen, fjällen och den där lugna miljön, stillheten som får en att känna sig lugn



Och att jag kom tillbaka till Tärnaby är för jag kan helt enkelt inte slita mig och den största anledningen är till alla underbara människor som får mig att vilja stanna. Dom som får mig att känna mig som hemma. Sen har vi jobbet där jag verkligen trivs. 

Det här med att det inte finns något att göra är ju bullshit. Fantasin är det bara det handlar om. Varför inte ta och packa ihop sitt spö för att dra ut och fiska en kväll i midnattssolen, ta sig en spelkväll med vännerna allt från fotboll, brändboll, sällskapspel till att spela kubb. Ta och packa en picknickorg och hitta en mysig plats eller ta dig en bok och dröm dig bort. 



Jag köper att folk tycker att jag är en aning knäpp som väljer att åka upp till ingermansland, men för mig är detta livet och jag älskar det. Bo storstad med stress är inget lockande för mig längre.

 
 
 
 
 
 
 
 



 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0