Söndag i alla ära

En söndag ska ju vara en vilo dag och inte alls vara mycket folk ute, men en söndag och det är självaste Påskdagen så kunde man ju drömma om den där lugna sköna söndagen efter en fullspäckad helg. 

Jag hade bara jobbat långa dagar med sena kvällar. Nu var det dags för mig att köra en frukost och plus, lunch och kvällen.

Frukosten var hur lugn som helst med Linn, var inte alls mycket folk. Så jag preppade på med en sjuk massa kyckling inför lunchen.

Lunchen öppnar och sen säger det bara pang!!! Det blir kö och denna kö sträcke sig enda ut, alltså utomhus!!! Så där står jag och måste snabbt skynda på med att fixa ännu mer mat på något sjukt sätt... Seriöst säger jag bara så mycket mat jag skickade ut på en timme var ju bara helt sinnersjukt och Gurra var så snäll och öppnade sin pizza, men vad hjälpte det när ingen käkade den där pizzan?!! Utan det var min goda lunch som dom skulle åt!!

Sen i alla fall så lugnade det ner sig ett litet tag förutom disken så ryckte jag in där och röjde bort all disk med Linn. Sen började den där jävla maskinen börja låta igen och då var det dags för pizza racet och mitt i allt så tar den där pizzan slut så då börjar det bli en jävla massa mat åt mig i Bistron och då händer det som inte får hända!!! Den där j*vla fritösen kokar över!!!!! Olja överallt, lovar precis överallt och snäll som Erik är så börjar han städa upp medan jag står och fixar maten och Erik står och gör en massa pommes och ännu mer pommes och den där högen med beställningar verkade aldrig ta slut... 

Men efter ett tag så var det över och då var det dags att röja.. men förts var jag bara tvungen att bada i en massa kartonger för att komma åt vattenslangen så jag kunde ta och städa undan all olja på golvet.

Sen var det dags att städa udan Eriks griseri med saft. Alltså saft sätter sig verkligen fast!! 

Sen under dagen så har Erik och jag taggat en utgång, sen tänkte vi skita i det, men sen så bestämde vi oss att det får bli en utgång i alla fall så det vara bara dra hem och slänga sig i duschen sen dra iväg till Therese och Daniel där vi festade till det sen drog vi till personalboendet där vi festade till det lite till.Sedan bar det av mot Hemavan där bjöds på en massa dans och ännu mer skratt :)

Tro det eller ej så var söndagen den bästa dagen på sjuk länge!! :) men morgonen där på var inte direkt en hjödare höhö allmänt bakis på jobbet... hahaha


En tredjedel av sits på en stol. Dock inte Thereses värk, utan Eriks. Hur man lyckas med att sitta sönder en sits i tre delar!! xD



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0