Det försvann runt hörnet

Vad händer? Jag stänger in mig mer och mer på mitt rum. Tappar all min energi och glädje. För varje dag som går så längtar jag hem och då menar jag hem till min lägenhet i Helsingborg. Den jag valde att lämna i början av november på grund av att jag att tröttnat på allt. Så en flytt hem till min mor var utvägen till att hitta mig själv igen. 

Fick jobb på Icehotel som servitris och det kändes som en stor sten ramla ner från mitt tröst och allt började bli bättre. En stor 20års fest i Helsingborg innan jag flyttade upp till Jukkasjärvi var det jag behövde.

Dyker upp när det minst passar, men det får gå.

Nu har jag varit Jukkasjärvi i 45 dagar och jag har hunnit varit sjuk i två omgångar. Något stämmer inte och jag känner det i hela kroppen. Finns ingen energi eller lust till något. Vill bara försvinna. Försvinna hem och hämta kraften. Behöver mina skratt med mina nära och kära. Hitta min inspration igen, men ju mer tiden går detso mer tvivlar jag på att den ska komma tillbaka. Kollar i almenacka och inser att det är 80 dagar kvar innan denna säsongen är slut. 

Blir det inte bättre så är risken stor att jag hoppar av och gör något annat. 

Den 3feb åker jag hem till Helsingborg. Till min lägenhet och jag hoppas på att jag får tillbaka min energi. För på 45dagar här i Jukkas har det hänt allt för mycket och nu måste jag hem!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0