Mitt namnbyte

Jag har nog aldrig berätta direkt varför jag bytte namn. Det kanske är på tiden att göra det.

Mitt förra namn var Petra Estelle Sjörström nu är mitt namn Estelle Petra Björkman.

Till att byta till mitt andra namn har jag alltid velat byta till så fort jag fick veta att jag hette Estelle i andranamn. Efter flera år så tog jag mig mod till att byta. Jag fick ett ännu starkade mod till att byta då jag kände att jag inte längre vill bli kopplad till min pappa Peter. Jag ville inte längre ha ett namn som påminner mig om honom varje dag. Då jag bytte förman bytte jag efternman eftersom jag inte längre ville bli kopplad till min pappa.

Jag fick mitt namn Petra efter min pappa Peter. Först hade pappa inte alls med saken att göra med att jag ville byta namn, men sen hände det för mycket och det var då jag verkligen bestämde mig för att byta.

Det gör ont i hela kroppen och jag vill skrika varje gång han kommer på tal..
Nu gör det inte lika ont och skriken jag får inom mig är inte lika starka.
Att heta Estelle Björkman gör inte lika ont som att heta Petra Sjöström.
Ett nman kan göra mycket.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0