Att flytta

En lång dag som jag hade hemskt gärna bara velat sova förbi eller något.



Att flytta hemifrån när man är 15år är en ganska så stor grej. När jag började gymnasiet så bestämde jag mig för att flytta ifrån Småland och bosätta mig i Skåne i staden Helsingborg. Eftersom det inte var det lättaste att hitta en lägenhet så hamnade jag hemma hos min mammas moster i nästan en hel termin. Det slutade med att jag höll på att bli knäpp eftersom jag hade verkligen inte fritid alls där. De skulle ha mer koll på än vad min mamma skulle ha så jag flyttade hem till min kompis istället.



Andra terminen så hade vi hittat ett rum inte alls långt ifrån skolan och här jag nu bort i två år snart. Så man i själva verket så fick jag börja ta hand om mig själv då jag fyllde 16år. Fast jag har alltid tänkt att jag fick börja så långt innan det att ta hand om mig själv osv. Det var ingen konst för mig att flytta ifrån allt och det inte nu heller. Ju längre tid man har bott hemifrån ju mindre vill man flytta hem igen. Man har sina egna rutiner och man har i stort sätt sig själv att tänka på. Man gör det man vill och slipper ha kolla på de andra.



Jag älskar att bo själv och jag om jag ska vara ärlig vem längtar inte att få flytta hemifrån och slippa vara ekonomisk beroende av sin mamma eller pappa. Jag längtar så. För det är inte förens den dagen man kommer få känna den där friheten. Den frihet man känner nu är att man slipper föräldrarnas tjat om att man ska komma hem efter skolan och man inte får vara ute efter en viss tid osv, men det med pengar slipper man inte förens den dagen man har ett jobb och man kan betala allt själv.
Estelle håll ut ett halvår till!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0