Mognad och respekt

Nu när jag sitter här och väntar på att Ika ska komma upp så slog det mig nyss att det är väldigt många killar som drar sig till yngre tjejer. Det sägs att vi tjejer mognar tidigare än killar, men jag vet inte direkt om jag kan hålla med om om det i vissa fall.
Unga tjejer runt 15års åldern beter sig yngre än killar i den åldern. Ja visst killar i den åldern kan leka trams, men mognad och respekt vet inte många i den åldern vad det är. Att respektera sina vänner och sin familj har man svårt att göra eftersom man bara ser sig själv i stort sätt. Jag vet för jag har varit där. Man ser alla andras misstag, men sina egna ser man inte. Man har svårt att bedöma vad som är rätt och fel. Man gör utan att tänka och det är då det oftast blir fel. Man gör det för man ser bara sig själv och man ser inte konsekvenserna för då man har förlorat det man hade och ville ha. 

Så jag fattar fortfarande inte vad äldre killar ser hos en tjej som är runt 15år som inte kan bete sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0