21 Oktober - Min berättelse Del 1

Mitt liv började den 30 November 1991 på Kalmar BB.
Min första vecka av mitt liv bestod av att ligga på sjukan
i en vecka pga att min mamma var magsjuk. Ett år innan
jag kom så hade min storasyster kommit till livet. Sabina.
Den 10 Januari 1990 så kom hon. Sedan tre år efter mig
så kom vår lillasyster My. Den 31 Januari 1994.

1991-1997 så minns jag inte så mycket mer än att det
var ständigt bråk mellan min mamma och pappa. Då
pappa kom hem från jobbet tills dom gick och la sig.
1997 så skilde de sig. Jag kan inte tänka mig ett liv då
dom lever ihop. Har nog aldrig gjort det heller och
kommer aldrig göra det.

I ca 11år så bodde jag i slott. Jag tyckte det. Jag, mina
två syskon och min mamma bådde i hus med 7rum och
kök. Värsta stora tomnten. Stort mega stort garge plus
ett en stor källare. Där levde jag och mina syskon livet.
Varannan helg så åkte vi till en full pappa. Ibörjan då
dom skilde sig så var vi hos vår pappa varje torsdag
också. Fast det försvann sen. För min eller då pappa
ville inte ha oss extra. Vi var hos han varannan jul,
påsk, nyår och midsommarafton.

Detta höll tills den dagen min mamma talade om att vi
skulle flytta. Från Nybro till Ryd blev det. Då vi flyttade till
Ryd så gifte pappa om sig. Än idag är arg över detta.
Men i alla fall när vi flyttade från Nybro till Ryd så slutade
det fungera efter ett år att vi kom till pappa varannan helg
och så. Fast ja vi gjorde så gott det gick.

Under det första året vi bodde i Ryd så bodde vi hos
mamma kille. Ett år kunde vi bo där. Sedan flyttade vi.
För då tog det slut mellan dom. Vi hamnade i ett gult
gulligt hus närmre skolan. Den somman vi flyttade till
detta hus så var jag uppe oss min mormor och morfar.
Var där dan efter midsommar till dan innan skolan började.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0