19 December - Hemma i Ryd

Idag var det julavslutning i skolan.
Skönt det. Förvånar mig själv att jag ens gick dit
när jag redan kunde ha åkt hem igår.

Nu sitter jag här hemma i Ryd med min mamma
och min lillasyster My. Lagade nyss mat till mig
och mamma. Så nu är jag mätt.

På tisadag kommer Aleks och min storasyster Biina!
Man bara längtar. Fast till dess ska jag göra.

Idag: Bara ta det lugnt och se vad som händer.
Imorgon: Hoppa upp i sängen och iväg och handla.
Senare på kvällen ska man umgås med Micke. Det
är planerat så. Får se hur det slutar.
Söndag: Då drar jag till Becca och ska leta i hennes
gaderob efter kläder till Nyårsfesten. Sova där också.
Måndag: Hem till Ryd igen. Städa och sen vet jag inte.


På min lillasyster <3

Ni kanske tror mig när jag skratta, att jag mår bättre
när jag ler, när inte glansen finns i ögat, finns de nån
som tåren ser.
När inga tårar finns att torka, när jag sväljer alla mina
känslor, för att känna är för svårt. Jag sväljer all
förtvivlan, jag flyr bort från min tår. När jag kväver allt
jag känner, ser då någon hur jag mår.


Kommentarer
Postat av: R

Jag älskar dig Estelle <3

2008-12-20 @ 00:56:06
URL: http://lodge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0