Fånga ögonblicket

Jag kan inte sluta tycka om dig.

Nu är det såhär innan jag ska göra
något annat är att jag ska ta och skriva
någon rad i min blogg.

Skulle börja med mina uppstatser
idag när jag och Maria kom hem.
Estället råkade jag så somnade jag
pladask på kudden och sov tre härliga
timmar. Så nu borde jag ju orka att
sriva klart åtminstonde två stycken.
Jag måste ju verkligen det. Annars är det
rätt kört för mig att få något betyg i det.

Som sagt idag så var man i Malmö med
Maria och det gick fint fint där. Tog några
kort som jag verkligen tycker om.
Fånga ögonblicket.
Det är det jag tycker om, att fota på det mesta.

I Malmö idag så såg jag en liten grupp
med barn som sprang runt och hoppade
hinder. Där satt jag och bara kollade.
Jag såg mig och min storasyster
framför mig när vi var små när
vi på tomnten och i skogen sprang
runt och lekte häst. Det var liksom lyckan.
Att få vara med sina syskon och
spinga runt och leka och det som gjorde
ont det var när man slog sig på knäna
eller händerna.


Jag kan verkligen sitta här hur länge som helst
att prata gamla minnen då jag var
liten. Fast bäst att sluta nu så man
skriver klart det man ska.

Daughtry - Over You
Låten jag har lyssnat på hela dagen

.image3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0